Tuesday, May 25, 2010

BERSALAH????

Janji.bagi ak kita memang xkan dpt lari dr wat janji xkira laa dgn diri sendiri ke,family, kawan maupun dgn Allah..Bile kita dh wat janji,kite wajib dan mesti tunaikan ape yg kita jnjikan tu dgn sebaik mungkin..Berdosa laa jawabnya kalo xpenuhi janji.kalo xpun org xkan percaya ngan kite lagi kalo kite jenis asyik langgar..

Masalahnye skang nii ak ase yg ak ni dah menyebabkan kawan ak terikat ngan janji yg ak paksa dia wat.tapi sume tu demi kebaikan dia gk..meskipun ak taw yg manusia xkan selalunya wat bnda betul.kite akan selalu wat salah dan perlu ada teman utk menegr perbuatan salah kite. Tapi betul ke cara ak nk tegur kawan ak ngan memerangkap dia melalui janji??aku akn membuat dia menjadi serba salah dan berdosa dek kerana sebuah JANJI..ak akn mula jd paranoid kalo tingglkn dia sorang2,aku akn merasa takut kalo dia akn wat benda tu..skang nii fikiran ak makin buntu sbb memikirkan benda nii..adakah ak ni seorang sahabat yg baik untuk dia?adakah aku ni telah bnyk membuatkan dia ase x selesa ngan ak?adakah ak punca sebenar dosa-dosa dia??adakah sume ni disebabkan aku?patut ke ak melepaskan dia dr janji-janji tu sume????setiap hari aku akan berasa bersalah kt kawan ak walaupun ak sentiasa memujuk diri ini agar tidak terlalu menyalahkan diri...

Aku sedih ngan diri ak..Ak makin buntu......aku amat memerlukan sahabat bek ak,Mustahfa di sisi ak skang...=(

1 comment: