Friday, June 25, 2010

ITC SEMESTER 3

Semalam aku pegi itc(islamic teaching circle) utk kali kedua bagi semester nii..Nk kata perfect tu xla sangat tp it's ok..ITC malam td dikendalikan oleh budak2 part 1, Suhaizi,Fendi ngan Rejab. Aku masuk agak lambat sbb time tu sume ngah solat Maghrib. Seperti biase slps solat Maghrib kitorang akan baca surah Yaasin beramai-ramai then ada sedikit tazkirah.. Agak kecewa sedikit bile aku pegi program tu, aku tgk xsampe 50 org budak lelaki dr bdk junior..yg pompuan aku tak taw laa. Paling sedih bile tgk budak2 batch aku..xsampe 6 org yg hadir semalam..Minggu lepas adalah ITC yg pertama bagi sem 3...huhu sejuk mata bile tgk ramai jek junior yg datang..Bleh dikatakan hampir separuh junior yg hadir,laki dan pompuan..

Masuk je minggu nii,mak aihh sume dh xde..sedih3:( Budak2 batch aku plak sibuk ngan futsal. Malas nk cakap..muke2 yg slalu dtg ITC dulu pn dh xde..ke maane laa dorang menghilang..Nk kata dh mampus aku ase idup ag dorang tu..Maybe dorang dtg ITC time sem lepas sbb just nk dapatkan kupon so dorang dpt penempatan kt kampus..Ape laaa dorang nii.So pathetic!! Mcm mane nk suh junior datang kalo senior sendiri pn xnak datang..Sibuk je ngan aktiviti sendiri,kononnya nk baca buku laa,ada futsal laa,sakit perut laaa..macam2..Asyik2 alasan yg same je..mcm sem lepas, asal laaa kalo program Islamic mcm nii susah nk dpt sambutan padahal sume mengaku Islam..Iman sama2 goyah,tp xnak betulkan.hrmm biaselaaa bak kata rum8 aku..''umat akhir zaman''..aku pn bknnya islamic sgt,iman pn slalu goyah..tapi at least same2 laa kite tingkatkan iman dalam diri..

1 comment:

  1. hrmm.... aku pon takut iman x kuat nk g program2 mcm ni kt tmpat baru nnti.. hrmmmmmmm :(

    ReplyDelete